luni, 7 octombrie 2013

Semnalizarea

                    Poate fi definită ca fiind procedeul prin care un participant la trafic își face cunoscută intenția de a schimba direcția de mers . :) . Dacă ești însă și parlamentar , semnalizarea este modul în care poți arăta unei întregi națiuni (cel puțin !) cât ești de prostovan . Din păcate , ca bonus , mai dai și un mic ... brânci profesorilor din rândul cărora ai făcut parte înainte să ajungi parlamentar .
                   Am văzut filmul ,,Poziția Copilului" pe 8 martie , la premiera în Cluj Napoca . Deși am fost mirat de duritatea limbajului , filmul m-a impresionat . Premiat cu ,,Ursul de Aur" la Berlin în competiția din 2013 , recent cu ,,Bayard d’Or" la festivalul de la Namur , propus pentru participare la Oscar în 2014 , lungmetrajul lui Călin Netzer nu poate fi totuși pe placul tuturor . Oamenii nu sunt la fel (ce bine !) și în concluzie , nici gusturile acestora . Avem dreptul la opinie fiecare dintre noi . Dar să ieși la tribuna parlamentului și să arunci flăcări și îndemnuri la cenzură mi se pare dincolo de orice limită a bunului simț , politic , sau așa , în general . Nu mai pun în discuție faptul că prin acțiunea sa le-a dat un nou răspuns celor mulți la întrebarea unor politicieni : ,, de ce a-ți dori să emigrați din țara dumneavoastră ? " . Ei bine : ,, De aia !" . Cum care aia ? Aia despre care v-am scris mai sus !
                    Că în parlament ajung tot felul de indivizi (cântăreți de muzică populară și/sau ușoară și/sau folk , antrenori de fotbal , personaje celebre , ș.a.m.d.) este știut de toată lumea . Reversul acestei chestiuni este acela că exact acești parlamentari dezbat în comisii și apoi în plen legi despre coținutul cărora nu știu și nu înțeleg absolut nimic . Sunt în afara subiectului și astfel extrem de ușor de influențat de cei care mai știu câte ceva . Și toți aceștia ne reprezintă pe noi . Sau cel puțin așa zic ei . Personal nu mă simt reprezentat de/în parlamentul României . Chiar dacă pare o glumă , eu chiar mă gândesc să emigrez . Sunt sigur că nicăieri nu umblă câinii cu covrigi în coadă , dar am să verific pe pielea mea .
                 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu