sâmbătă, 4 ianuarie 2014

Englezii

                    Sunt, în general, conservatori. Sau cel puțin așa cred cei mai mulți despre ei. Acceptă cu mare greutate schimbările inevitabile ale vremurilor pe care le trăim. Și noi și ei trăim în aceeași mare Uniune Europeană, chiar dacă nu sunt prea numeroși cei care apreciază asta. Și la ei, în Engletera lor, sunt oameni de tot felul: mai citiți sau nu, mai nerozi sau mai aproape de normal, mai apropiați de ceea ce la noi este sindromul știrilor de la ora cinci sau consumatori de știri de calitate (marca BBC, de exemplu),....
                    Cu toate acestea, să faci o dramă internațională din posibila invazie româno-bulgară de la începutul anului de grație 2014 mi se pare o mare idioțenie! Și spun asta ca să folosesc un cuvânt neutru, care este departe de ceea ce cred eu de fapt. Cum dracu să trimiți reporteri pe aeroporturile din România care să transmită în direct marea migrație?  Cât de proști își consideră cititorii cei care au scris că biletele de autocar spre Great Britain costă la negru cam trei mii de lire, când salariul minim în țărișoara mea este de doar osutăcincizeci? Ar mai fi și altele de spus, dar mă opresc aici. Pe 31.01.2013 scriam aici tot de bine despre Anglia. Oare să am eu ceva cu ei? :)
                    Ca în absolut toate situațiile astea rușinoase, există și victime colaterale. Tinerii studenți români de pe teritoriul Regatului Unit au parte de blocarea împrumuturilor acordate de guvernul britanic pentru tot felul de verificări suplimentare. Ei bine, domnilor englezi: tot ceea ce nu îi doboară, îi întărește pe acești tineri care, la un moment dat, vor lucra în marile voastre companii, pentru guvernul vostru, în numele țării voastre peste tot în lume și nu vor uita niciodată cât de penibili puteți fi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu