luni, 19 mai 2014

Vizita

                    În Hunedoara s-a gătat! Fiecare către casă! După un week-end prelungit în compania unui grup de oameni faini care pun mult suflet pentru a face ceva în folosul comunității căreia îi aparțin, am ajuns cu bine acasă. Am o mie de noi impresii de călătorie. Am și cunoștințe noi pe care sper să le transform cu timpul în prieteni, acum, că gheața a fost spartă! :)
                    Am multe lucruri cu adevărat interesante să vă povestesc ... chestiunea este că ele trebuie să se așeze, să-și găsească locul potrivit și, de ce nu, să stea la rând pentru a fi povestite. Pentru început, așa de încălzire, o să vă spun câte ceva despre virșli. Da, da, ați citit bine: virșli! No bine, no! Aceștia sunt preparate culinare foarte gustoase, în compunerea cărora intră carne de capră și/sau(?) oaie, pe lângă celelalte îngrediente pe care le știu dar nu vi le pot spune (nu de alta, dar ar fi culmea să începeți să faceți și voi!), învelite întro folie protectoare cilindrică, asemănători cu crenvurștii, dar mai lungi și mai subțiri și, evident, de altă culoare! Și se afumă! :) Ei bine, acești virșli sunt tradiționali  în Țara Zarandului (adică în județele Hunedoara, Alba și Arad) și, așa cum îi stă bine oricărui produs traditional, este în competiție cu el însuși, în funcție de locul unde este preparat. Există și un Festival al Virșilor, așa că trebuie să mă credeți că treaba este serioasă!
                     În timpul periplului meu pe plaiuri pădurenești în cadrul evenimentului Vizită în HD am avut deosebit de plăcuta (la gust!) ocazie de a gusta (mânca pe saturate!) din două feluri de virșli aflați în mare confruntare în zona Hunedoara: de Șălaș, adică aceștia



                      și de Brad, adică aceștia



                       Hmm! Vă dau cuvântul de onoare că sunt întro mare dilemă: oare care sunt mai buni?
Cu mare greutate m-am hotărât: sunt la fel de gustoși, deși sunt ușor diferiți, dar fiecare are ceva-ul lui care îl face să treacă pe primul loc, dacă îmi este permis să spun așa ceva fără să fiu pus la colț. Cred că mai este o soluție pentru a elucida misterul: vă învit pe toți cei care ați mâncat aceste delicatese să le acordați câte un vot. Startul îl dau eu, cu voia voastră: Sălaș-Brad 1-1.
                      Cu speranța că nu v-am făcut să ...limbați de poftă, vă doresc o zi faină și o săptămână pe placul fiecăruia! :))

                       Sursă foto 1 și foto 2.
                 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu