vineri, 29 august 2014

Impresiile

De călătorie sunt destul de greu de așternut într-un singur articol, mai ales că mi-am propus să vă scriu despre două soluții de traversare a Carpaților care leagă două foste regiuni istorice: Transilvania și Țara Românească. Din dorința de le compara, am parcurs Transalpina și Transfăgărășanul într-un singur week-end.
Transalpina traversează Munții Parâng de la Nord la Sud, fiind și sensul meu de deplasare în această călătorie. Printre multe alte lucruri care se pot spune despre acest drum (că unește localitățile Săliște din județul Sibiu cu Novaci din județul Gorj, că este drumul național DN 67C, etc), cel mai interesant este faptul că atinge cea mai mare altitudine (a unui drum) din țara noastră, de 2145 de metri, în Pasul Urdele:


Dar să parcurgem traseul pas cu pas: este o rută istorică, străbătută de și de regele Carol al II-lea, după ce a fost reconstruit, în 1938. Nu a fost niciodată asfaltat în întregime până în 2009, când un asemenea proiect a fost demarat și încă nu este gata. Personal împart drumul în două: între Săliște și Obârșia Lotrului este îngrozitor să mergi cu un autoturism, drumul este spart atât de des, încât te doare chiar și roata de rezervă.




Lacul de acumulare Oașa este amenajat pe râul Sebeș la granița județelor Alba și Sibiu.



Peisaje frumoase, muntele este întotdeauna aparte. Pentru amatorii de drumeție montană recomand ocolirea acestei deplasări cu mașina, pivoții înțeleg de ce.
Situația se schimbă radical în porțiunea Obârșia Lotrului-Rânca-Novaci! Asfaltul acoperă în proporție de 99,99 % drumul. Cu toate acestea, nefiind finalizat, anumite porțiuni sunt deosebit de periculoase din lipsa semnalizărilor și mai ales a parapeților. Mai mult, o parte însemnată din acest drum național DN 67C este efectiv închisă traficului, în mod oficial, așa că toți temerarii o fac pe propria răspundere dacă traversează aceste zone. Nu vă recomand să porniți la acest drum dacă este întuneric sau dacă sunt condiții meteo mai puțin prietenoase. Vremea rea (ploaie, vânt puternic, ceață, nu mai vorbesc despre zăpadă) este ingredientul care poate întregi tabloul unui dezastru provocat de un eveniment rutier nedorit.






M-am mai gândit și din dorința de a nu amesteca lucrurile, o să vă scriu despre Transfăgărășan un alt articol. Până atunci, spuneți-mi, voi ați fost prin locurile pomenite de mine mai sus? Ce impresie v-au făcut?








2 comentarii: