duminică, 1 martie 2015

Vizita

Unei persoane apropiate la Spitalul de Boli Infecțioase din Cluj, pe care am făcut-o sâmbătă, m-a pus întro situație ușor amuzantă și despre care credeam că nu mai există îndoieli: condiționarea vizitei de cumpărarea de botoșei de unică folosință. Știu că au fost discuții cu mai multă vreme în urmă despre această măsură de reducere a introducerii ....microbilor de pe stradă în spitale și eu credeam că este limpede că NU v-a fi obligatoriu să cumperi acești botoși ca să poți intra în interiorul unei unități sanitare.


Conversația cu portarul de la spitalul mai sus menționat a debutat îndată ce ne-am apropiat de intrare, acesta spunându-ne, plin de importanța serviciului său, că programul de vizite s-a redus datorită epidemiei de viroze respiratorii și că suntem în afara acestuia. Hmmmm, după ce îi explicăm ce și cum, omul ne cheamă, cu o privire complice, înăuntru, la biroul său, se așează pe scaun și zice, amabil, persoanei care mă însoțea:
- Hai, dați-mi piciorul, să vă pun botoșei!
Poftim? Unde ați mai văzut/auzit voi ca portarul să se aplece să încalțe vizitatorii cu botoși? Clar că scopul urmărit era unul clar: bănuți să cumpere și gura lui un mărțișor! Scene incredibile se desfășoară sub ochii mei: portarul o încalță pe persoana cu care eram, urmez eu și îi dau puțin de furcă, deoarece pantofii mei sunt cam mari pentru mărimea universală a bucăților de plastic cu elastic, apoi, cu un zâmbet până la urechi, ne cere doi lei. Exact așa cum mă gândisem. Cred că nu mai este nevoie să precizez că nu am primit bon fiscal, nu?

Morala poveștii este una simplă: niciodată nu am crezut că un portar de la spital se va apleca să mă încalțe pe mine, un simplu vizitator, dar vorbește lumea prin sat că „niciodată să nu spui niciodată”!

18 comentarii:

  1. Trist, dar asta se intampla, saracia ne obliga la tot felul de chestii. Nu e vina lui, e vina sistemului, ca portar are un salariul de mizerie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Interesant punctul tău de vedere ...... crezi că nivelul foarte scăzut al salariilor este o scuză universală?

      Ștergere
  2. Păi da, numai la noi se face aşa. Orice lucru, cât de mic şi neimportant, trebuie să fie o sursă de "ciugulit" ceva. Vorba aceea (tot românească): "dacă nu curge, pică!"

    O zi de 1 Martie cât mai frumoasă! :-)

    RăspundețiȘtergere
  3. Alex a spus exact ce gandesc si eu... si da,sistemul e de vina dar eu am convingerea ca si daca lucrurile s-ar schimba obiceiul acesta nu ar disparea...
    daca oamenii nu se schimba, nimic nu se schimba...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Principala problemă este educația și nivelul creat al așteptărilor pe care le avem de la semenii noștri.

      Ștergere
  4. Sunt gratuiti, fiind de unica folosinta...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar încălțarea, încălțarea nu se plătește? :)))))

      Ștergere
    2. Trimite un mail la minister, sa vezi ca o sa plateasca cu varf si indesat. :))))))))))))))))))))))))))

      Ștergere
    3. Adică, după ce a fost domn și m-a încălțat, să fac ceva pentru a-l pune în dificultate la locul de muncă? Hmmm ..... :))

      Ștergere
  5. :))) Mi-a placut cum ai formulat articolul, cu mult umor, facând haz de necaz. Da... asa este, întâplarea e amuzanta si trista, în acelasi timp.
    PS: am primit felicitarea si surpriza pe care mi-ai facut-o a fost mare! multumesc si îti transmit înzecit aceleasi gânduri bune! O primavara înmiresmata, plina de bucurii si sperante într-un viitor mai bun si mai frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este destul de trist faptul că povestea asta cu „hai să mai jumulim ceva” este prezentă la nesfârșit ....
      Mă bucur să aud că ai primit felicitarea de la mine! :)

      Ștergere
  6. Băiatul cu oalele nu te-a păcălit... :)
    PS - șoșonii din plastic sunt obligatorii numai în sala de operație și în sala de reanimare. ;)
    PS - șoșonii sunt gratuiți. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În realitate, nici de data aceasta nu am fost păcălit, depinde doar cum vezi problema: 50 de bani per picior pentru încălțat nu mi se pare mult! :)) Tu când ai fost încălțat de altcineva, la propriu, ultima dată? :)))))

      Ștergere
  7. botoseii buclucasi!:))
    da sa te incalte portarul!!! asa ceva!!! eu nu-l lasam!:)))
    primavara superba sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine, bine, și dacă îl supăram și nu ne permitea accesul în spital, în afara orelor de vizită? Mai bine încălțat în șoșoni și mers în vizită la bolnav. nu?

      Ștergere
  8. Vina sistemului si salariile mici nu-l scutesc pe om de greseala ideii de a-si rotunji venitul prin minciuna. Mai bine sarac si curat... inca mai e valabil pentru unii oameni si e si mai onorabil cand iti ofera un serviciu in schimbul altuia, ca-s produse, ca-s bani, dar ai depus un efort si ai expus situatia asa cum e.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că este vremea să nu mai tot folosim scuza asta cu sistemul. În mod clar omul m-a considerat o victimă sigură, iar eu i-am răsplătit efortul de a mă încălța. Am știut de la început cum stau lucrurile, nu sunt nici eu de două zile! :)

      Ștergere